Definieer de antwoorden: J / N, cijfer, datum / tijd, een foto, barcode … of bepaal zelf de mogelijke antwoorden en onder welke voorwaarden die al dan niet overeenstemmen met de verwachte antwoorden. U kunt de verwachte waarden bepalen, evenals de eenheden waarin de antwoorden moeten worden uitgedrukt, vastleggen welke antwoorden verplicht zijn enz.
U kunt een boomstructuur van vragen definiëren op basis van de vorige antwoorden. Documenteer de problemen met plannen, documenten of instructies. Documenteer de antwoorden met foto’s (en tekeningen) maar ook opmerkingen.
Checklists evolueren in de tijd, u kunt ze aan elkaar koppelen zodat elke wijziging van de ene checklist automatisch wordt bijgewerkt in de andere.
Zodra de checklists zijn vastgesteld, wijst u die toe aan de verantwoordelijke op de site. U kunt de frequentie van de rondgangen dan instellen.
Zodra de rondgang toegewezen is, beschikt de verantwoordelijke over alle benodigde informatie om zijn taak uit te voeren via zijn iPad, Android-tablet of smartphone.
Hij kan dan een aantal vragen beantwoorden, al dan niet in volgorde, en indien het nodig is, kan hij de eerder verzamelde data controleren. Hij kan de rondgang zowel online als offline afleggen. In dat laatste geval zal de synchronisatie gebeuren zodra er weer verbinding gemaakt kan worden met het internet.
Zodra de checklist voltooid is, kan hij deze sluiten. Er kunnen eventueel twee handtekeningen worden gevraagd.
Medewerkers kunnen het verslag van de rondgang via hun mobiele toestel naar de betrokken personen sturen.
Indien een andere persoon inspraak moet hebben in de opstelling van het verslag, kan hij in real time over alle gegevens beschikken op zijn pc en opmerkingen of vereiste informatie toevoegen.
CHECKLISTS maakt het mogelijk om niet-conforme gegevens op te volgen, waaronder aanvragen voor gedeeltelijke rondgangen. De applicatie kan ook willekeurige inspecties genereren.
CHECKLISTS kan de follow-up van niet-conforme gegevens in de app of via HELPSITES beheren.
Via een API krijgen de interne beheersystemen van de gebruiker toegang tot de nodige informatie in CHECKLISTS.
Het dashboard maakt het mogelijk om de vooruitgang van de aangevraagde rondgangen te bekijken, zoals de resultaten en de acties met betrekking tot niet-conforme data.
Het is ook mogelijk om de geschiedenis te raadplegen van rondgangen die aan specifieke werknemers werden toegewezen.